Answered question

Connectez-vous au réseau fizz?

Mon téléphone se déconnecte du réseau cellulaire. Je recois une notification Androïde qui me demande de me connecter au réseau fizz. Quelqu'un peu m'aider?

Hugo
Hugo

Hugo

User level
Level
0
1 / 100
point
Whizz
Whizz

Whizz

User level
Level
4
5000 / 5000
points
Team

Bonjour, Hugo!

Merci d'avoir posé votre question sur la Communauté.
Étant donnée votre situation, je pense fortement qu'il serait indiqué de faire une recherche manuelle de réseau sur votre téléphone, en vous assurant qu'il est bien connecté à Fizz (et pas à Fizz Ext).
De plus, je vous recommande de vérifier si votre téléphone a toujours la bonne configuration NPA, en suivant les instructions qui se trouvent sur notre site, dans la fiche d'aide: https://fizz.ca/fr/faq/quels-sont-les-parametres-reseau-d....
Je vous remercie d'avance de revenir en privé si le souci persiste.

Passez une bonne continuation de journée!
-Cristina

Did you find this useful ?

No (0)

Yes (0)

0% of users found this answer useful

Other answers

Which area are you? Are you within the Fizz coverage area?

https://fizz.ca/fr/couverture

Enable automatic network mode in your settings and restart your phone.

Can you try your SIM card in another phone?

If problem continues, contact Fizz support.

The idea of this page https://fizz.ca/fr/nous-contacter is to explain how you can access the chat bubble. If you do a search in the Solution Hub related to your issue and access the help page the chat bubble will appear at the right corner.

 

  • You're logged into your Fizz account.
  • You're active on a help page such as https://fizz.ca/fr/nous-contacter
  • Simply click on the chat bubble that appears at the bottom on the right.
  • You're within the business hours: every day from 8 a.m. to 9 p.m. (EST).
  • You have disabled any ad blockers in your browser.

 

If the chat bubble does not appear, this means that the number of sessions waiting for our answers surpasses our processing capacity. If that happens, send us a private message via Facebook Messenger or Twitter.

In order to help the Fizz community evolve with your question, do not forget to identify the best answer given to you by members of this discussion group using the Make Best Answer button.