Answered question

Don't transfer you numbers. Fizz holds them hostage, provides no timely support to help rectify the issue?

Simply put, my number has been 'MIA' for 3 days. I can't receive calls or text. I can't even recover my number back to my original service provider. Best help I've gotten was "you'll get an email."

This is stupid. The one thing about a Beta service I think anyone needs, it would be having frequent comms on issues that are being worked on, especially with something as essential as a phone service. As it is, the live chat is broken 95% of the time, email responses are delayed by days, and I can't even unsubscribe (the option literally does't show up!!!

Unless Fizz is willing to provide some super emergency one time phone call option, I'll have to go through a CRTC complaint and lose my number in the mean time.

Nathaniel M.
Nathaniel M.

Nathaniel M.

User level
Level
0
61 / 100
points
V C.
V C.

V C.

User level
Level
2
1183 / 2000
points

@Nathaniel, I'm extremely sorry to hear about your situation. Also glad to hear that your situation has been resolved.

 

I agree with you that the agents are very nice, though they can't be available all the time due to mad dash for Beta.  I myself appreciate the super low price at Beta.

 

Hope your bad experience doesn't deter you from staying with Fizz, let's have fun together and see how data rollover, home internet, etc.  Nice day!

Did you find this useful ?

No (0)

Yes (0)

0% of users found this answer useful

Other answers

Nathaniel M,

Your situation is a bad one - I hear you! I also agree that Fizz still has much work to do to get their house in order. You can clearly sense that viewing the boards. But, even with all these issues, and the issue you're experiencing I would refrain from using such strong words as "hostage" "CCTS" ...etc. 

Give them a chance to help you - there are many waiting for help - and also with Beta opened to everyone at $4-$8 bucks a pop - Is it really worth it to go through all that trouble with CCTS and so on... 

They will get to you shortly -I'm sure.

 

JROCK

 

When I was having this problem (twice, for a total of 18 days), I used an app called TextNow. It gives you a free local phone number for calling and SMS/MMS. It works over data and it's free so long as you don't call/text internationally. It was a decent temporary solution until Fizz fixed my line. Of course friends and family would have to use the TextNow number to get in touch with me.

Nathaniel M.
Nathaniel M.

Nathaniel M.

User level
Level
0
61 / 100
points

@JROCK - I appreciate the optimism, the agents and community are great, my point is the system itself as it currently is is holding my line hostage. I expected issues going in with the Beta (spotty service, non-optimal customer service) , however to not have a solution to a number port issue in a timely (less than 24 hour windows) is absurd. I also can't port my number out until it is fixed, I consider that a hostage situation.

Since Fizz's current system offers no means to assist and fix beyond text based chat windows (no email support, no direct connection, just you and the chat window which is spotty), there is no means to leave the service with the number beyond getting in touch with the CCTS and hoping they can invoke a contact with Fizz.

I say all this because a 11 day resolve time as some have suggested is insane, and not at all a thing you'd expect from a Beta.

Hi Nathaniel,

We really sorry that you encoutered this situation.

I checked your account and I see that all is now updated and your line is active in our system. I can also see that you had several discussions with my colleagues who answered at your questions.

We're constantly developping our services and we're trying to offer you the best experience. Being in the beta period, we analyze the situations you have with your line and we try to find the best solution.

We remain at your disposal for any question.

Thank you.

Have a nice day.

Corina